Taula de continguts:
- Quilter's Stash
- La connexió entre l'acaparament i la vida frugal
- Zen de l'acaparament
- La connexió entre el minimalisme i la vida frugal
- Frugal Living crea un acaparador o un minimalista?
- Vida extrema Frugal
- Comentaris: Cheapskate Hoarder
La vida frugal requereix que la gent visqui dins de les seves possibilitats. De fet, requereix que visquin una mica per sota de les seves possibilitats per tenir un coixí financer. Viure frugalment és una manera admirable de viure i un objectiu recomanable a la vida.
No obstant això, hi ha alguns principis de frugalitat que poden causar problemes a algunes persones.
- Compreu només el que necessiteu.
- Proveu-vos quan les coses estan a la venda.
Algunes persones porten aquestes regles de frugalitat a l’extrem. Com a resultat, de vegades hi ha un estigma que s’associa amb la vida frugal.
La frugalitat, com la majoria de les coses de la vida, és un continu. Hi ha una varietat de frugalitat, algunes persones simplement viuen més frugalment que d’altres. Hi ha extrems en qualsevol direcció. Algunes persones seran estúpides i d'altres es convertiran en avarots. No sempre queda clar quan una persona es dirigeix a un extrem. De vegades, el judici és molt subjectiu.
Aquest cobrellit té un teixit gran i ben organitzat.
BlueberryBuckle CC BY-SA 2.0
Quilter's Stash
Prenguem, per exemple, la cinta de tela que es mostra a la foto. Si un cobrellit mira la foto o el prestatge, probablement consideraria que és un subministrament normal de tela. Potser li agradaria tenir una reserva tan gran. La indústria encoratja els edredons per donar suport a l’economia i a la seva botiga de edredons locals. La disponibilitat de la tela continua canviant, de manera que un cobrellit pot sentir-se obligat a comprar la tela mentre estigui disponible. Els dissenyadors presenten contínuament noves col·leccions.
A més, altres edredons tendeixen a animar-se mútuament a comprar teixits. Consideren que el teixit és un inventari de treball, una paleta de teixit com un subministrament de pintures amb les quals es pot fer un edredó. Tot i que la tela no es compra per fer un edredó particular, hi ha alegria en posseir la tela, semblant a l’alegria de tenir altres col·leccionables, com ara les figuretes de Hummel. Molts edredons també consideren que el teixit és una inversió. Estalvien teixits per als anys de jubilació, de manera que tindran un inventari encara que ja no tinguin diners en efectiu per comprar cap tela. Com podeu veure a la foto, aquest cobrellit és capaç de controlar i gestionar la reserva i mantenir-la ordenada i organitzada.
D'altra banda, algú que no sigui un cobrellit pot quedar consternat en veure que es compra una gran col·lecció de teixits sense cap altra raó que la propietat. No s’està comprant aquest teixit per fer un edredó concret i hi ha la possibilitat que la persona que ha comprat aquest teixit no en pugui fer servir mai.
La connexió entre l'acaparament i la vida frugal
Hi ha una forta connexió entre l'acaparament i la vida frugal. Estalviar diners és molt important, però es pot arribar a l’extrem. Un acaparador pot utilitzar la vida frugal com a excusa per acumular grans quantitats de tot tipus de coses. Quan un acaparador troba que hi ha alguna cosa a la venda a un preu molt bo, en lloc de comprar simplement la quantitat que necessiten, pot comprar una quantitat extrema per poder emmagatzemar-se.
Quan reben un regal per alguna cosa que consideren car, pot ser que tinguin problemes per fer-lo servir. En el seu lloc, opten per emmagatzemar l’art car i comprar-ne un de més econòmic. La costosa col·lecció de tovalloles no s’utilitza a l’emmagatzematge, mentre continuen utilitzant les seves tovalloles descarnades mentre naveguen per les vendes del jardí per trobar els recanvis més econòmics.
És possible que els costi molt desfer-se de qualsevol cosa. Fins i tot si un element està trencat i no es pot utilitzar tal com es volia, continuen aguantant-lo. Poden pensar que el poden reparar, utilitzar per a les peces o trobar alguna altra manera creativa d’utilitzar-lo.
Zen de l'acaparament
- Zen of Hoarding
Aquest llibre ofereix 108 meditacions per ajudar a netejar el desordre de la ment. Quan la ment tingui claredat, el desordre a la casa serà fàcil d’esborrar.
A mesura que abasten cada vegada més de les seves compres i conserven moltes coses que altres persones descarten, poden trobar que no poden mantenir-se al dia amb l’emmagatzematge organitzat d’aquests articles. Com a resultat, poden trobar que són incapaços de trobar les coses que necessiten. Això fa que comprin més d'un de tot, per ajudar-los en cas que es perdi un element. En aquest extrem, les persones començaran a atresorar coses que no poden utilitzar, amb la possibilitat que algun dia les necessitin.
Aquelles raons per tenir una gran quantitat de teixits (donar suport a l'economia, invertir per al futur, comprar coses perquè estan a la venda) es converteixen en excuses per acumular i acumular una quantitat excessiva de coses. El llenguatge de la frugalitat, com ara invertir, estalviar, retirar-se i vendre, es converteix en una crossa i en un suport per a l'acaparament.
Les úniques coses d’aquesta habitació minimalista són les que són absolutament necessàries per viure.
Rooey202 CC BY 2.0
La connexió entre el minimalisme i la vida frugal
A l’altre extrem, algunes persones utilitzaran les regles de la vida frugal per evitar comprar res, excepte el que és absolutament necessari. Algunes persones fins i tot ho porten fins a un punt en què es neguen a si mateixos a qualsevol comoditat o compren qualsevol cosa que els proporcioni alegria.
Porten als beneficis d’un estil de vida minimalista (menys desordre, menys estrès, més fàcil de netejar). Fins i tot quan es puguin permetre el luxe de comprar coses, analitzaran si realment necessiten l’article i si el poden obtenir menys costós o millor encara gratuït, en altres llocs. Tenen un estil de vida molt minimalista.
Aquest estil de vida s’estén més enllà del mobiliari de la casa. Aquestes persones evitaran prendre vacances o triar entreteniment que sigui car. També mantindran el pressupost alimentari el més baix possible. Hi ha persones que tenen èxit en un estil de vida minimalista comprant vendes i trobant el que necessiten amb frugalitat, però les persones en aquest extrem es privaran de les comoditats de la vida i, de vegades, fins i tot coses que altres persones consideren necessàries, simplement per estalviar diners.
Frugal Living crea un acaparador o un minimalista?
Atès que tant els acaparadors com els minimalistes extrems citen la vida frugal com una de les seves raons per al seu estil de vida, definitivament hi ha una connexió entre aquests subjectes. Tanmateix, és poc probable que la vida frugal sigui la causa de l'acaparament o del minimalisme extrem. Hi ha molta gent que viu frugalment sense arribar a un extrem. També hi ha acaparadors i minimalistes extrems que no citen els diners com a motiu del seu estil de vida.
També hi ha altres factors que entren en joc, com ara les malalties mentals i els antecedents familiars. Una persona que té trastorn obsessiu-compulsiu o tendències del trastorn pot portar la vida frugal a qualsevol extrem. Els fills dels acaparadors poden convertir-se en ells mateixos, simplement perquè no han après a viure d’una altra manera. Com a alternativa, poden anar a l’altre extrem per evitar ser acaparador. Hi entren en joc els factors socials. Les persones que viuen en una comunitat que recompensa una acumulació de coses acumularan quantitats de coses sancionades socialment sense considerar la possibilitat que es consideri atresorament en una comunitat diferent.
Les persones que es moguin amb freqüència seran recompensades repetidament per mantenir al mínim les seves possessions. Potser tenen amics que admiren l’aspecte net d’una casa gairebé buida. És possible que gaudeixin de com augmenten els seus estalvis, ja que es neguen a comprar la majoria de les coses.
Vida extrema Frugal
La vida frugal sol ser un tret saludable i admirable. Algunes persones poden arribar a un extrem. Els extrems poden afectar les seves llars i el seu estil de vida.
Els extrems també poden causar problemes amb la seva família i amics. Un avar que es negui a dividir la factura del restaurant o que es dediqui molt a calcular tots els detalls de la factura quan els seus éssers estimats ho necessitin, perdrà amics ràpidament. És possible que un acaparador que estigui aclaparat per la quantitat de coses no estigui disposat a convidar amics a una visita.
Són aquestes situacions extremes les que fan que la vida frugal tingui una mala reputació.
© 2012 Shasta Matova
Comentaris: Cheapskate Hoarder
Shasta Matova (autor) dels EUA el 22 de març de 2016:
Aquest és un bon llibre, no només per als acaparadors, sinó per a tothom. Espero que pugueu ajudar el vostre amic. Heu vist el meu centre Com ajudar a un acaparador?
Marian Cates de Columbia River Gorge, WA, el 21 de març de 2016:
Un article perspicaç i útil. Tinc un amic que és un acaparador. És massa sensible a les crítiques i no acceptarà la meva ajuda per endreçar-les. Després de llegir el vostre article, vaig anar a Amazon.com i vaig trobar un llibre anomenat "La màgia que canvia la vida d'ordenar-se: l'art japonès de desordenar i organitzar" de Marie Kondo. Vaig a demanar aquest llibre i li el faré lliurar de forma anònima. Aleshores potser no ho prendrà com a crítica. L’aspecte japonès l’hauria d’atraure, ja que li encanta l’Aikido, que solia practicar. El vostre article em va donar coratge per intentar ajudar-lo una vegada més. Així que gràcies!
Marlene Bertrand, dels Estats Units, el 2 de setembre de 2015:
Mai no vaig pensar en la frugalitat i l’acaparament com si poguessin ser un tema relacionat, però després de llegir el vostre hub ho veig clar. A l’hora de ser frugal, tinc tendència a anar a l’extrem. La setmana passada vaig optar per no comprar cafè perquè volia mantenir la factura de queviures el més baixa possible. Quan vaig arribar a casa, em vaig adonar del ridícul que era. Però no vull gastar els diners en gasolina per tornar a la botiga a comprar el cafè que hauria d’haver comprat en primer lloc. El vostre hub és una lectura oportuna per a mi. Va confirmar un procés de pensament defectuós que tenia sobre ser frugal.
Shasta Matova (autor) dels EUA l'1 de setembre de 2014:
Gràcies Kara. És fàcil creuar la línia de ser frugal a ser un acaparador, però sembla que hi teniu un equilibri bastant bo.
Kara Skinner, de Maine, el 28 de juliol de 2014:
Gran Hub! Puc veure com poden passar els dos extrems. Jo acostumo a derivar-me cap al costat de l’acaparador. No puc resistir-me a comprar una caixa de fil en una venda de jardins per un parell de dòlars per alimentar la meva afició de teixir, o a proveir-me de xampú i condicionador. Tanmateix, intento triar el que em proveiré per saber que realment faré servir les coses que tinc, així que no estic segur de si realment tinc algun problema. Però sens dubte un hub interessant, i acabo de votar.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 25 de gener de 2013:
Aquest és un gran pla Drpennypincher. Jo també ho desava tot, però ara m'asseguro de trobar-ne un altre ús immediatament, fins i tot si vol dir que el dono a algú altre perquè en trobi l'ús.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 25 de gener de 2013:
Gràcies Marlo, m'alegro que t'hagi resultat útil. Gràcies per quedar-me a llegir també els meus altres centres.
La doctora Penny Pincher, d'Iowa, EUA, el 20 de gener de 2013:
Vells temps: ho estalviava tot, per si de cas en podia trobar un ús. Per què llençar alguna cosa (o reciclar-la) si en el futur podeu comprar alguna cosa que la substitueixi?
Ara: menys és més. Emmagatzemar coses té un cost. Sóc realista sobre quins articles probablement utilitzaré i conservaré molt menys coses. M'he eliminat d'un parell d'articles que, retrospectivament, hauria d'haver conservat, però en general estic millor amb menys coses.
MarloByDesign des dels Estats Units el 13 de gener de 2013:
Votat com a útil i superior. Gran Hub.
A continuació, llegiré les vostres 'Decisions de desordenament: com desencallar de forma ràpida i senzilla'. Gràcies per escriure aquests concentradors.
Mary Roark, de Boise, Idaho, el 22 de desembre de 2012:
Gràcies per la seva resposta Millionaire Tips. Això va arribar a casa.: o)
Shasta Matova (autor) dels EUA el 21 de desembre de 2012:
Gràcies per la vostra aportació Mary Merriment. Crec que tots tenim la tendència a intentar aprofitar al màxim totes les nostres compres, i tots tendim a pensar que d’alguna manera trobarem el temps per poder fer el millor ús per a cadascuna de les nostres coses. Però les coses no es fan amb aquesta qualitat i no tenim totes les habilitats necessàries per fer ús de totes i cadascuna de les petites coses. Havia de dir-me que mereixia millor. Si l’article no és prou bo per donar-lo a una organització benèfica, tampoc no l’hauria de conservar, excepte com un drap, i només puc fer servir tants draps. Decideixo quantes n’he de necessitar i tot el que hagi de superar aquest número. Li desitjo el millor!
Mary Roark, de Boise, Idaho, el 18 de desembre de 2012:
Començo a pensar que tinc alguns problemes amb això. Els diners són tan reduïts i l’oportunitat de fer qualsevol compra està tan separada que sento que he de durar les coses fins que no quedi res per fer-ne ús. Aconsegueix reparar i reparar fins que no hi hagi cap salvació. Fins i tot llavors, trobaré altres usos per als retalls. Com a resultat, em sento envoltat de coses desgastades i inútils. Però, com que no el puc substituir, sento que no el puc deixar anar. És un cicle terrible.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 4 de desembre de 2012:
Gràcies holdmycoffee, crec que tots tenim tendències d’acaparament i, de vegades, en intentar estalviar diners, comprem més coses a la venda de les que necessitem i intentem aferrar-nos a coses per les quals creiem que hauríem de ser capaços d’utilitzar, o vendre. Hem de mantenir les nostres expectatives realistes.
holdmycoffee el 3 de desembre de 2012:
Impressionant article amb punts interessants. No m'agrada dir-ho (però suposo que el meu marit estaria d'acord), però sóc un acaparador. Intento ser frugal… i només es posa desordenat.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 24 d'octubre de 2012:
Gràcies a Tealparadise pels vostres comentaris i idees (hi ha tantes aficions i interessos com aquest), qualsevol tipus d’elaboració, fusta, fins i tot cuina i jardineria pot suposar tants subministraments, i la comercialització d’aquests subministraments fa que vulguem comprar més i més.
Tealparadise el 23 d'octubre de 2012:
Vaja… substitueix la paraula "edredó" per ganxet i em colpeixes ben al cap. No sé molt sobre els quilters, però acabeu de descriure perfectament els teixidors i els ganxets. El fil discontinuat és el desastre de la meva existència (si algú té una bola de Bernat Black Lites, el compraré de gust!), Així que quan us agradi un fil determinat, en comprareu prou per a 2 o 3 projectes… això. Justifiqueu-vos dient que és més barat i més bonic fer coses que comprar-les…. Finalment, la vostra habitació està plena de fil i preferiu anar a comprar més que fer res.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 19 de setembre de 2012:
Gràcies Pinkchic, m'alegro que hagi gaudit. Espero que puguis viure frugalment sense convertir-te en un acaparador.
Sarah Carlsley, de Minnesota, el 19 de setembre de 2012:
Gran centre, et planteges alguns punts fantàstics.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 5 de juny de 2012:
Gràcies Phil. El desordre acostuma a acumular-se i sembla multiplicar-se fins i tot quan s’intenta estalviar diners. Hi ha un ampli espectre entre l’acaparament i el minimalisme.
Phil Plasma de Montreal, Quebec, el 4 de juny de 2012:
Discussió fantàstica sobre la possibilitat de ser frugal que condueix a l'acaparament o al minimalisme.
La meva dona i jo tenim moments de frugalitat, i poques vegades som, però encara passa, gastadors frívols. No som acaparadors ni som minimalistes. No obstant això, estem en una batalla constant per desordenar-nos. No és una tasca fàcil amb nens que són imants desordenats.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 3 de maig de 2012:
Gràcies. Ser frugal és una bona cosa, però hem de tenir cura que no l’utilitzem com a excusa per atresorar.
sellhousefastusa de Vendre casa per diners a Nova York, Brooklyn, Queens, Long Island, Bronx i a tot el país! el 2 de maig de 2012:
Uns bons consells hauran de compartir això amb les meves filles… sempre m’estan burlant de ser frugal:)
Shasta Matova (autor) dels EUA el 12 d'abril de 2012:
Gràcies msviolets pel vostre comentari i per la vostra informació. Aquest és un bon punt. La majoria de les coses es deterioren amb el pas del temps i, si algú compra per estalviar diners, probablement també escatimarà en la qualitat.
msviolets el 12 d'abril de 2012:
Gran centre, com de costum! Em sento una mica millor pel meu excedent: P Tot és útil, s'utilitza amb més freqüència… no tan organitzat com podria ser.
Però em tocaré la tela. De vegades trobo que el teixit més antic no aguanta tan bé com el teixit «fresc». Per tant, no sempre és una solució pràctica abastir-se aviat. El mateix amb els filats. Mentre intento esgotar la meva reserva, suplantada per la de familiars més antics, trobo que no es compara amb les versions més recents. Potser pel seu excedent de varietats assequibles?
Shasta Matova (autor) dels EUA el 10 d'abril de 2012:
Hola JamaGenee i Connie. La cita és "Guanya la que mor amb més tela". i també a les samarretes i moltes altres coses. Fa anys, vaig deixar de comprar teixits a no ser que estigués previst per a un projecte concret en el qual vaig a treballar immediatament. Tinc previst escanejar els meus documents de genealogia. M’he fet un cop important a l’hora d’escanejar fotografies (que en realitat és tota una col·lecció diferent).
Connie, sé què vols dir sobre subministraments d'artesania. Abans de començar a encoixinar també treballava en altres manualitats. El material d’oficina també em fa bavar. Hoarders és un programa de televisió per cable, però podeu veure alguns episodis a YouTube i al seu lloc web:
Trobo que només veure les previsualitzacions és suficient per motivar-me a actuar. Una altra inspiració desconcertant és www.flylady.net. Ella envia molts missatges motivacionals (faig servir el formulari de resum) que us recorda que heu de fer alguna cosa cada dia).
Connie Smith de Tampa Bay, Florida, el 9 d'abril de 2012:
També em va intrigar aquella dita, JamaGenee. No encoito, però tinc massa articles d'artesania: coles, pinzells, pintures, coses per pintar, llapis, tisores, retoladors i molt més, que es superposen a material d'oficina com grapadores, cinta adhesiva, regles, molt paper de tots els colors i pesos i més merda de la que es pot sacsejar un pal… M’encanta ser creatiu, però aquest tipus de coses tendeixen a embogir-les en lloc de donar-li al propietari la possibilitat de crear-les. Sufoca la creativitat i, tot i que ho sé, encara no n’he pogut separar-me. De tota manera, com la meva madrastra i les dues àvies eren grans edredons, vaig buscar la dita. Fins i tot hi ha un vinil de paret, de manera que ha de ser gran. M’agradaria que guanyés “ella que té més material d’oficina”. Com Charlie Sheen, m’agrada guanyar.
Per cert, Millionaire Tips, on puc trobar aquest vídeo? Podria utilitzar una inspiració desordenada.
Joanna McKenna de Oklahoma Central el 9 d'abril de 2012:
Oh, pobra! Tela I documents d’història familiar! Ni tan sols m’imagino tenir-ne les dues per fer un seguiment. No tinc res més que teixits de tapisseria des que vaig tenir l’error de genealogia.
Aleshores, "El que més teixit guanya" no va ser una cosa que el meu difunt cosí se li va ocórrer? En aquest cas, hauré de fer-ho a Google i veure qui ho va dir primer i què se suposa que vol dir. Gràcies!; D
Shasta Matova (autor) dels EUA el 9 d'abril de 2012:
Gràcies JamaGenee, malauradament, tinc les dues coses: una col·lecció de teles i una col·lecció de documents d’història familiar. He escoltat aquesta cita sobre "el que guanya més teixits!" però no sabia que ningú ho prengués al cor. Tanmateix, no m’imagino fer servir tela per netejar els vessaments. Crec que aquest documental ens ha ajudat a molts de nosaltres a netejar els nostres actes.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 9 d'abril de 2012:
Gràcies Natashalh, jo també. Renta els contenidors de margarina i els fa servir. S'enfada quan la gent no els torna, tot i que la gent compra tota la seva col·lecció de caixes de plàstic. Ella els guarda al soterrani per a "ocasions especials". Jo també he de reconèixer que he afirmat ser frugal com a excusa per comprar més coses.
Joanna McKenna de Oklahoma Central el 9 d'abril de 2012:
Què tan irònic heu presentat amb el teixit com a "abastiment, acaparament o col·lecció?". La filla d'un cosí difunt, tan modista, és addicta al teixit, a causa d'un comentari que la seva mare va fer només una vegada: "Guanya el que té més teixit!".
Ara, coneixia la mare prou bé per saber que no volia omplir totes les superfícies disponibles (inclòs el terra) amb munts de tela acabats de sortir de la botiga, però així ho va interpretar la seva filla. Cada vegada que tingui un imprevist, oblideu-lo d’utilitzar-lo per avançar en les factures o desar-lo; se’n va a la botiga de teles. Molt trist. Només desitgem que hagi utilitzat una part dels diners per comprar prestatgeries com la que us mostren aquí. En canvi, les compres de teixits nous queden allà on aterren quan les treu de la bossa de la compra.
Una vegada vaig mirar horroritzada quan vessava alguna cosa al terra de la cuina i, en canvi, una tovallola de paper o de tela per fregar-la, va agafar una tela de 4 peus totalment nova que costava 7 dòlars per jardí i només estava en sec. Llavors, en lloc de tallar la part afectada i estalviar-ne la resta, simplement va llençar els 4 metres (i 28 $) a la brossa. Però organitzeu la reserva i regaleu peces que mai no utilitzarà, o desfeu-ne de les que ja no es puguin utilitzar, de cap manera.
La meva caiguda, per cert, són els arxius d’història familiar, de manera que actualment estic enmig d’una classificació i presentació provocada per… sorpresa?… un documental sobre els acaparadors!
Votat, ÚTIL i increïble!; D
Natasha de Hawaii el 9 d'abril de 2012:
Definitivament, conec algú que afirma ser frugal, però que crec que és un acaparador total. Crec que mai no he assolit els nivells d’acaparament, però definitivament he estat culpable d’haver acumulat massa desordre i estic d’acord que afirmar ser “frugal” en formava part.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 04 d'abril de 2012:
És cert mikeydcarroll67, hi ha moltes coses que poden ajudar a reduir el desordre i les despeses alhora. Val la pena aprofitar-les. La biblioteca, per exemple. En préstec de llibres de franc, torneu-los perquè no tinguin tracte amb ells quan hàgiu acabat.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 04 d'abril de 2012:
Gràcies per la vostra informació i aportació tamarawilhite. És cert, la mandra també en forma part. No volen fer l’esforç quotidià que es necessita per desfer-se de les coses. I potser depressió: és possible que la gent no senti que val la pena molestar-se. Com heu dit, també entren en joc els fitxers emocionals. Pot ser difícil desfer-se de les coses que un ésser estimat va donar, fins i tot si el destinatari no en té cap utilitat.
mikeydcarroll67 el 4 d'abril de 2012:
Estic dacord! Hi ha bones raons per ser frugals, però en algun moment hem d’aprendre a gestionar bé les finances. Això significa utilitzar alguns programes de codi obert per a algunes de les coses, escanejar fotografies / documents, etc. que es podrien fer tan fàcilment per ajudar a reduir el desordre alhora que també contribueixen a reduir les despeses que podríem tenir.
Tamara Wilhite de Fort Worth, Texas, el 4 d'abril de 2012:
L'acaparament pot ser el resultat d'una por extrema a anar-hi, de manera que algú atresora articles. També pot ser el resultat de la mandra, la negativa a netejar o eliminar articles.
I, de vegades, es deu a un afecte dement a les coses, com ara la impossibilitat d’esborrar la finca dels pares, optar per aferrar-se a tots els seus mobles atapeïts a casa per crear la sensació que no es perden.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 3 d'abril de 2012:
Melovy, gràcies per compartir la teva informació. He vist el mateix. També he notat que en la mateixa família, algunes persones perceben que els mancaven certes coses, mentre que altres membres de la família no perceben que els manquessin. Per tant, fins i tot la percepció de "manca" depèn de l'espectador.
Pamela99, no estic segur de si la vida frugal fa que es converteixi en un acaparador, o si és una bona excusa per a un acaparador, o si tenen algun altre vincle que els connecti. Però definitivament he vist la connexió amb certes persones de la meva vida i ho noto quan miro un programa com Hoarders. Gràcies per llegir i comentar.
Pamela Oglesby, de Sunny Florida, el 3 d'abril de 2012:
Mai no vaig considerar que la vida frugal fos la causa de convertir-se en un acaparador, però el vostre centre ho va deixar clar. Va ser una lectura molt interessant.
Yvonne Spence, del Regne Unit, el 3 d'abril de 2012:
Em va semblar interessant el que deies sobre els acaparadors que passaven trets per famílies, ja que també he notat que pot anar de qualsevol manera. El meu avi va viure molt frugalment i va atresorar perquè va créixer amb falta, mentre que algú altre que conec que va créixer amb falta va seguir el camí contrari i compra roba i mobles compulsivament. També tira regularment menjar sense menjar (però encara comestible). Tots dos extrems provenen d’una sensació de manca i és important trobar un equilibri tal com assenyaleu.
Un gran centre.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 3 d'abril de 2012:
Us donem la benvinguda tipoague. Gràcies per demanar-ho. És un tema que penso sovint, així que va ser bo poder formalitzar els meus pensaments.
Tammy, dels Estats Units, el 2 d'abril de 2012:
Gràcies per dedicar-vos el temps per respondre la meva pregunta. Crec que vas fer una feina meravellosa aquí. Segur que ho transmetré a la meva família. He vist que passava tantes vegades en què la vida frugal es convertia en un acaparament i tenia curiositat per veure què el desencadenava. Gràcies de nou!!
Shasta Matova (autor) dels EUA el 2 d'abril de 2012:
Gràcies Donna, ho vas dir. La moderació és la clau.
Gràcies Green Lotus: com a edredó, noto tots els edredons que afavoreixen la compra de teixits, però la meva família ho considera acaparador, ja que no entenen tots els motius. No havia sentit aquesta dita, però em sembla perillós.
Gràcies Aurelio, gràcies per compartir la vostra experiència, només demostra que la frugalitat no provoca l'acaparament, pot estar relacionada però no ho ha de ser.
Gràcies Linda. Amb l’últim boom econòmic, ens van animar a comprar cada cop més coses i, finalment, ens arriba fins que ja no el podem controlar. Està molt bé que pugueu minimitzar les vostres coses. Seguiré intentant dirigir aquesta direcció al continu.
Linda Bilyeu d'Orlando, FL, el 2 d'abril de 2012:
Excel·lent títol! Això podria passar-li a moltes persones. Personalment sóc el minimalista. Estic bé amb els imprescindibles. No m'agrada el desordre ni les "coses". Sí, no sóc un acaparador! AMUNT !!
Aurelio Locsin, del comtat d'Orange, Califòrnia, el 2 d'abril de 2012:
Puc veure des del vostre centre com la frugalitat i l'acaparament es poden relacionar fàcilment. Però jo sóc una mica acaparador i visc una vida mitjana, tot i que intento ser frugal. Votar així i interessant.
Hillary d'Atlanta, GA, el 2 d'abril de 2012:
M’encanta l’analogia i ho demostres tan bé. No puc deixar de recordar un vell refrany que anava dirigit a la mestressa de casa intel·ligent: "No compreu mai res tret que estigui a la venda i no deixeu mai de banda res que estigui a la venda". Ànims!
Donna Cosmato, dels Estats Units, el 2 d'abril de 2012:
Una gran comparació i una meravellosa manera de fer notar que la moderació en totes les coses és una bona clau per a un estil de vida equilibrat. Votat i compartit.
Shasta Matova (autor) dels EUA el 2 d'abril de 2012:
Gràcies DanaTeresa. Recordo ara de la lectura i els Hoarders demostren que la majoria de la gent pot relacionar l’inici de l’acaparament d’un episodi traumàtic, com ara un divorci, la mort o algú que s’allunya.
Gràcies Nell. Sembla que si hagués de triar un extrem, hauria de triar l’enfocament minimalista. Suposo que si teníem un programa sobre ells, potser podríem veure quins són els inconvenients d’aquest enfocament. M'agradaria pensar que estic en el rang normal, però desvio més cap a l'extrem de l'acaparament, de manera que ni tan sols puc imaginar què serien.
Nell Rose d'Anglaterra l'1 d'abril de 2012:
Hola, això és tan cert, recordo haver vist diversos programes a la televisió sobre acaparadors seriosos, de fet, alguns eren tan dolents que ni tan sols podien entrar a casa seva. quan se'ls va preguntar per què la majoria d'ells van dir que havien de comprar el material perquè era barat, preferiria la quantitat mínima, però de totes maneres són extremes, realment interessants, gràcies nell
Shasta Matova (autor) dels EUA l'1 d'abril de 2012:
Gràcies talfonso: intento anar cap al minimalista per trobar un equilibri, però tinc moltes coses per desfer-me abans d’arribar-hi.
Gràcies Jlava73, espero que pugueu trobar l’equilibri adequat a l’escala de frugalitat. Estic d'acord, cap de les dues parts és atractiva.
Shasta Matova (autor) dels EUA l'1 d'abril de 2012:
Jeannieinabottle: gràcies. El fet que Hoarders mostri sens dubte ha portat aquest tema al primer pla. No m’havia adonat que hi havia tanta gent que tenia aquesta afecció. Jo també netejo més després de veure un episodi. de vegades el veig en línia abans de netejar per obtenir la motivació per desfer-me de les coses. Gràcies per votar i compartir.
Gràcies Connie. La vida frugal continua sent un tret positiu, sempre que vigilem els dos extrems.
Gràcies a TheInspiredLife. Tots aquests problemes ronden amb freqüència a la meva vida. Jo era un especialista en psicologia i acostumo a parlar amb aquests problemes molt amb la meva família i amics. Gràcies per votar i altres coses!
Dana Strang, d'Ohio, l'1 d'abril de 2012:
sí. el trastorn per estrès postraumàtic sovint es pot manifestar com a atresorament. no recordo exactament per què. anyhoo. gràcies de nou pel gran centre. m'encanten les coses que em fan pensar!
Shasta Matova (autor) dels EUA l'1 d'abril de 2012:
Victoria Lynn, gràcies. Tinc la tendència a fer servir l’economisme per anar a un extrem o un altre: privar-me de coses que hauria de comprar realment o emmagatzemar massa. Espero que surti de mitjana!
moonlake - el meu també! Només el meu no és tan ordenat i ordenat. També em deprimeixo quan una casa està massa buida: d'alguna manera se sent sola.
DanaTeresa, gràcies per la teva visió. No havia pensat en el trauma com a causa, però puc veure que sí. Definitivament, sigui quina sigui la causa del comportament extrem, s’hauria d’abordar.
Gràcies a tots per llegir i comentar.
Jennifer Vasconcelos de Cyberspace i My Own World l’1 d’abril de 2012:
Hub que provoca pensaments. He vist les dues parts i cap dels dos sembla molt atractiva.
talfonso de Tampa Bay, FL, l'1 d'abril de 2012:
Aquest Hub ens mostra fins a quin punt hauríem d’anar a l’hora d’estalviar diners, però fer-ho fins a l’extrem pot ser estressant. Fins i tot si tinc milions de dòlars, m’inclinaria cap al minimalisme.
TheInspiredLife de Carolina del Nord l'1 d'abril de 2012:
Molt ben fet! Mai no vaig pensar en tots aquests temes junts, així que va ser una lectura interessant. Va votar i algunes coses més:)
Connie Smith de Tampa Bay, Florida, l'1 d'abril de 2012:
Aquí hi ha moltes coses a pensar, segur.
Jeannie Marie de Baltimore, MD, l'1 d'abril de 2012:
Aquest és un centre excel·lent. Sovint penso jo mateix en aquest tema. Intento ser el més frugal possible, però de vegades em pregunto si ho porto massa lluny. Em costa llançar coses, però després de veure un episodi de Hoarders, començaré a desfer-me dels articles del meu armari. No vull ser així, però sí a la meva família. Darrerament, no he comprat tant com abans, de manera que ara crec que em converteixo en un minimalista. Suspira! Heu tractat molt bé aquest tema. Votat i compartit!
Dana Strang, d'Ohio, l'1 d'abril de 2012:
Gran centre! Molt interessant! Feu un treball excel·lent explicant com la frugalitat pot conduir a extrems. També m'agrada que passis algun temps discutint sobre l'estat mental i les conseqüències socials. Les conductes extremes sovint es produeixen per un trauma o una condició mental i, quan comencen a interferir amb un estil de vida saludable, s’han d’adreçar… Moonlake. Tampoc sóc minimalista. Definitivament, m’inclino cap al final. Vaig a dir que ha tingut coses molt divertides!
moonlake d'Amèrica l'1 d'abril de 2012:
Aquella pell de tela sembla la meva. No estic gens malament comprant més si no es tracta de paper higiènic o tovalloles de paper així. Tampoc no puc ser minimalista. He estat en cases minimalistes i em deprimeixo.
Quan miro els acaparadors començo a netejar. Heu votat al vostre hub.
Victoria Lynn d'Arkansas, EUA, l'1 d'abril de 2012:
Gran centre! Realment feu una gran feina demostrant com la vida frugal i l’acaparament es poden unir. Visc frugalment i de vegades compro massa coses a la venda, de manera que he de centrar-me en utilitzar-lo abans de comprar-ne més. Mai no podria ser minimalista, ja que m’agrada una mica de desordre. Són els extrems els que es converteixen en un problema: article excel·lent. Molt clar escrit. Votat, útil, interessant, impressionant!